location -> dubai

Pappa tog med mig och bror på en överraskningsresa och destinationen var Dubai!
Vi har varit här sen i onsdags och jag har aldrig sett något liknade. Mitt i öknen reser sig sagolika höghus och shopping malls. Konstgjorda sjöar och väldigt höga hotel med pooler och tennisbanor på våning 6 och 40. Tunnelbanan byggs fortfarande och är inte öppen för allmänheten. Finns inga trotoarer och vägar för folk att gå på. Ingen verkar veta vad en cykel är? 12 filig väg mitt egenom allting och en överdrivet stor flygplats. Hur många taxibiliar som helst som inte kostar något alls att åka med. Världens största shopping mall och världens högsta byggnad. Dubai började man bygga på för 30 år sedan bara och den är långt från klar. Helt sjuk stad måste jag säga. Har fått lite färg iaf. Har legat och stekt mig nu två dar i sträck. Imorrn är sista dan och vi ska shoppa in i det sista!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0